نحوه عملکرد پینگ چگونه است؟

http://www.pingfa.ir/wp-content/uploads/ping.jpg

کاهش پینگ

نحوه عملکرد پینگ چگونه است؟

در این پست با مطالعه ساده در مورد طرز کار پینگ (کاهش پینگ) با هم صحبت خواهیم کرد. میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها مطرح کنید.

کامپیوتر متصل به شبکه ای که از آن استفاده می کنید، بسته های داده ای کوچکی، که در اصول شبکه، بسته (Packet) نام گذاری شده است، را به کامپیوتر مقصد ارسال می نماید. پس از آن کامپیوتر مقصد بسته ارسالی شما که نیاز به پاسخ دارد را دریافت می کند. پس از آن کامپیوتر مقصد یک بسته به کامپیوتر شما ارسال می نماید. این بسته میتواند شامل دیتا، موزیک و… باشد.

بدین ترتیب این مراحل برای هر پینگ تکرار خواهد شد. سرویس پینگ به شما این امکان را خواهد داد که مدت زمان رفت و برگشت بسته ها را بین کامپیوتر خود و کامپیوتر مقصد، اندازه بگیرید. مثلا اگر ما ما از Command Prompt ویندوز برای ارسال پینگ به گوگل (Google.com) استفاده کنیم، این دستور ۴ بسته یا ۴ دستور پینگ جداگانه به گوگل را ارسال می نماید. برای ۳ پینگ اول، تایم ۱۰ میلی ثانیه و برای پینگ آخر ۱۲ میلی ثانیه می باشد. به بیان ساده این یعنی برای ارسال ۳ بسته اول به گوگل و دریافت آن توسط کامپیوتر ما، مدت زمان ۱۰ میلی ثانیه طول کشیده است، در حالیکه برای بسته آخر، همین مراحل ۱۲ میلی ثانیه شده است. ولی چرا در این آزمایش پینگ چهارم بیشتر طول کشیده است؟ پاسخ اینکه دلایل متعددی می تواند داشته باشد. مثلا ممکن است سرورهای گوگل اینکار را آهسته تر انجام داده باشند، و یا حتی روتر اینترنتی که بین ما و سرورهای گوگل به عنوان واسطه است بیشتر از حد معمول دارای ترافیک و شلوغی باشد، همچنین میزان ورودی اطلاعات توسط سیستم مودم وای فای ما ممکن است نوسان داشته و دلایل فراوان دیگر… لیکن معمولا تعدادی از این نوسانات رایج و طبیعی هستند. در نهایت میتوان با استفاده از سرویس کاهش پینگ های مختلف که برای کاهش پینگ ایجاد میشوند پینگ را در بازی های انلاین کاهش داد.

محبوب کن - فيس نما داغ کن - کلوب دات کام توييت کنيد اشتراک گذاري در فيس بوک گوگل پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *