تاثیر شیوع کرونا بر روی بازی های انلاین

تاثیر شیوع کرونا بر روی بازی های انلاین

یکی از وقایع مهمی که بیشتر گیمرها به آن علاقه زیادی دارند تا بتوانند از مدارس فرار کرده و به دنبال بازی های انلاین مورد علاقه خود بروند در دهه اخیر شیوع جهانی ویروس کرونا است که علاوه بر سرتاسر دنیا در ایران نیز باعث تعطیلی سراسری مدارس و مکان های عمومی شده است، بدین ترتیب گیمرها که خانه نشین شده اند و از طرفی بسته های اینترنت هدیه رایگانی که از طرف وزارت ارتباطات برای تشویق به خانه نشینی مردم ارائه شده است باعث شده که دوستداران بازی های انلاین بتوانند مدت زیادی را به بازی در بستر انیترنت بپردازند.

نحوه فعال کردن بسته اینترنت رایگان با هشتک #در_خانه_بمانیم

این بسته فقط مختص اینترنت خانگی بوده که به ADSL معروف است، اگر بسته فعالی داشته باشید در پایان اتمام بسته فعلی شما به طور خودکار این پکیج اینترنت که به دستور وزیر محترم ارتباطات عرضه شده است و حدود ۱۰۰ گیگ می باشد به طور خودکار روی خط شما فعال خواهد شد و اولین بسته هدیه تا پایان اسفند مهلت استفاده دارد.

با این حجم رایگان میتوان تا ساعت ها بدون نگرانی برای اتمام حجم در بستر اینترنت به انواع بازی های انلاین پرداخت و در خانه اوقات تلخ فرار از کرونا را با بازی های معروف مشغول گردید. کافیست بعد از فعال شدن بسته بسته اینترنت رایگان در خانه بمانیم، بازی دلخواه خود را بر روی PC یا لپ تاپ و همچنین روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و به بازی بپردازید.، گرچه این بسته کاملا رایگان است اما سرعت آن بسته به سرویس قبلی شما دارد و مطابق سرعتی که در بسته های قبلی داشته اید برای شما فعال شده است.

بسته اینترنت رایگان در خانه بمانیم

بسته اینترنت رایگان در خانه بمانیم تا چه اندازه بر روی خود قرنطینه ای جوانان تاثیر داشه است؟

این بسته اینترنتی رایگان که از طرف مسئولین کشور برای درخانه ماندن ارائه شده است، باعث شده تا حد زیادی هموطنان در منزل سرگرم شده و با گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و یا بازی های انلاین بپردازند که کمتر به بیرون از خانه مراجعه نمایند.

اما اینکه تا چه اندازه این بسته ها استفاده شده و کاربران از سرعت آن رضایت دارند تاکنون طبق آمار رسمی ارائه نشده است.

چه بازی های رایگانی را در زمان درخانه ماندن میتوان به صورت انلاین انجام داد( معرفی بازی ها):

  1. : بازی وارفریم Warframe: این بازی نیز یکی از گیم های معروف و پرطرفدار دنیای کامپیوتر است که در موضوع اکشن و تیراندازی تولید شده و از جمله بازی های رایگان است. کارکتر های این بازی جنگجوهایی هستند که از جنگ های قدیمی سالم مانده و با شمشیر و تفنگ به ویرانه فرار کرده اند. گیمرها یا پلیرهای این بازی که به صورت آنلاین در حال انجام آن هستند بیش از ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا می باشند و باید آن را بهترین و پرطرفدارترین بازی هیجانی انلاین به شمار آورد که در منظومه شمسی به جنگ های زیادی میپردازند. میتوانید به تنهایی یا حتی با دوستان خود به طور آنلاین به انجام این بازی بپردازید.

  2. بازی معروف و مشهور کانتر Counter-Strike: این بازی یکی از بهترین بازی های استیم بوده که گیمرهای آن در سرتاسر دنیا بی شمار هستند و روزانه به طرفداران آن افزوده میشود، این بازی هم رایگان بوده و داستان بازی بدین صورت بوده که گیمر در شروع بازی میتواند تجهیزات خود را خریداری کرده و به جنگ با دشمان بپردازد، گیمر میتواند این کار را به صورت گروهی با دوستان خود انجام دهد. بعد از پایان مرحله مقداری پول برای خرید تجهیزات به موجودی شما اضافه میشود و اگر موفق به گذراندن مرحله نشوید باید با پول باقیمانده تجهیزات ناقص را در برابر حریفتان که پول بیشتری دارد بازی کنید. در بازی انلاین کانتر ترورسیتها سعی میکنند دو قسمت را بمب گذاری کنند. جالب این است که حتی اگر همه ترورسیت ها را بکشید اما بعد بمب ها منفجر شود برنده آنها هستند.

  3. بازی سیاره جانی Planetside ورژن ۲: این بازی هم یکی دیگر از بهترین گیم های انلاین می باشد. این بازی توسط شرکت سونی آنلاین تولید شده است و دارای دو نسخه ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ است. نسخه آخر آن با گرافیک بالایی تولید شده و دارای بازیکنان و نقش های زیادی است. گیمر در این بازی میتواند پیاده باشد و یا سوار بر ماشین های جنگی به بازی بپردازد، اگر به دنبال یک بازی خوب انلاین هستید این گیم را میتوانید تست کنید.

  4. بازی دانتلس Dauntless: این بازی نیز در یک دنیای تغییر یافته اجرا میشود و انواع هیالوهای وحشی که بر بشریت غلبه میکنند در آن وجود دارند، گیمر باید موجوداتی که انسانها را میکشند شکار کرده و آنها را از بین ببرند. گیمرها باید همه هیولاها را شکارکنند و از غنیمت هایی که جمع آوری میکنند برای تقویت سلاح ها و تجهیزات خود استفاده کنند. این بازی در نقش سوم شخص بوده و میتوانید آن را به صورت تک نفره یا حداکثر چهارنفره با دوستان خود به شکل انلاین و گروهی انجام دهید. سبک این بازی نیز اکشن است.

  5. بازی Paladins: این بازی نیز به صورت تک نفره قابلیت اجرا را ندارد، در این بازی با کمک دوستان گیمر خود میتوانید با دشمنان زیادی درگری شده و در آن با کارت های مخصوصی که خود بازی به دست میآید قدرت های خود را تقویت کرده بر دشمنان پیروز شوید.

  6. بازی دوبعدی Brawlhalla: این بازی یک بازی با وضعیت نمایش دو بعدی بوده که دارای هیجانات زیادی است، با آیتم هایی که در حین بازی نمایش داده میشود میتوانید قدرت کشتار خود را افزایش داده و سلاح های خود را تغییر دهید. این بازی دارای سبک اکشن است و کاملا رایگان است که از حالت های تک نفره و چندنفره آن میتوان در حین بازی استفاده کرد، از دیگر ویژگی های این بازی بروزرسانی های مرتب آن توسط کمپانی تولید کننده است.

  7. بازی دریایی یا کشتی World of Warships: این بازی که در محیط دریا انجام میشود باید به جنگ با کشتی های دشمن بپردازید. سبک این بازی اکشن بوده و کاملا رایگان می باشد و میتوانید آن را به صورت چندنفره اجرا کنید. سال انتشار آن ۲۰۱۵ بوده است و اگر تمایل به بازی های دریایی و جنگ میان کشتی ها دارید میتوانید به صورت گروهی به ناوگان دشمن حمله کرده و آنها را نابود کنید. در این بازی میتوانید نیروی دریایی کشورهای مختلف را انتخاب کنید و حتی قادر به انتخاب نوع کشتی هم می باشید.

  8. بازی Conqueror’s Blade: این بازی نیز اخیرا منتشر شده است. این بازی نیز دارای سبکی استراتژیک و اکشن است که اخیرا منتشر شده است و یکی از بازی های آنلاین پرطرفدار است که آی پی ایران را نیز تحریم نکرده و به راحتی و بدون قندشکن میتوانید به اجرای آن بپردازید، این بازی با گرافیک بالا بوده و در حین اجرا شما کنترل فرماندهی را دارید و میتوانید سپاهیان خود را کنترل کرده و پیروز شوید. در حین بازی گیمر میتواند فرمانده خود را با سلاح های مورد علاقه خود تقویت کرده و دشمن را شکست دهد.

  9. بازی چینی Ring of Elysium: این بازی بیشتر مناسب افرادی است که سبک های بتل رویال را می پسندند، این بازی میتواند گیمرهای طرفدار آن را تا مدت طولانی سرگرم نگه دارد. در این بازی تا ۴ نفر گیمر میتوانند برنده یک مرحله باشند، در انتهای بازی گیمرها برای خارج شدن از منطقه باید یک هلیکوپتر بیابند و برای پیروز شدن حتما لازم نیست آخرین فرد زنده در بازی باشید. زاویه رویت در بازی دوگانه بوده و در حین پرواز میتوانید از زاویه اول شخص و یا سوم شخص را انتخاب کنید.

لیست بازی های انلاین

آیا سرعت اینترنت رایگان ۱۰۰ گیگ در خانه بمانیم برای بازی های انلاین مناسب است؟

این بسته رایگان اینترنت که برای کاربران خانگی و تشویق به در خانه ماندن به کاربران ADSL اختصاص داده شده است دارای سرعتی دقیقا مشابه سرویس قبلی که برای شما فعال بوده است می باشد، هرچند در یکی دو روز اول به دلیل بالا رفتن حجم مصرف کاربران افت سراسری سرعت اینترنت در کشور ایجاد شد و وزیر محترم ارتباطات ( آذری جهرمی) در تویتی نوشت: کارشناسان ما پیش بینی افزایش پنجاه درصدی ترافیک را داشته اند اما افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و سرعت نت کاهش یافته، و ایشان شخصا پیگیر موضوع افزایش ظرفیت شده اند و اینشالله که سرعت به میزان مورد نیاز کاربران برسد، ما همینجا از وزیر دهه شصتی و زحمت کش به پاس وظیفه شناسی شان و زحماتشان به نوبه خودمان تشکر میکنیم.

هرچند که میزان کاهش سرعت بر روی بازی های آنلاین تاثیر زیادی نداشته اشت و بیشترین تاثیر آن برای افرادیکه اقدام به دانلود سریال میکرده اند بوده است، اما امید است در چند ساعت آینده سرعت اینترنت به حالت عادی بازگردد.

در خانه بازی کنیم یا به گیم نت ها برویم؟

دلیل اصلی که بسته اینترنت رایگان به کاربران خانگی عرضه شده است این بوده که در خانه بمانند تا جلوی شیوع ویروس کرونا گرفته شود، بدین ترتیب به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنیم برای گیم های انلاین به صورت گروهی و یا حتی تک نفره به گیم نت ها مراجعه نکنید، چراکه به دلیل اجتماع نیز شیوع کرونا بسیار سریعتر و بیشتر خواهد بود. اگر تمایل به بازی گروهی دارید بهتر است زمانی را با دوستان خود مشخص کرده و هرکس در منزل خود همزمان با هم به بازی بپردازید.

هشدار مهم به طرفداران بازی های گروهی:

اگر به بازی های گروهی علاقه دارید و تاکنون برای انجام آن به گیم نت ها و یا کلاب های بازی مراجعه میکرده اید، به دلیل شیوع گسترده کرونا بهتر است در خانه و با سیستم شخصی خودتان اقدام به بازی کنید، هرچند اخیرا دستور بسته بودن تمامی کافی نت ها و گیم نت ها صادر شده است، اما برخی گیم نت های کوچک بدون مجوز در برخی استان ها ممکن است به فعالیت موقت خود ادامه دهند، در نتیجه اگر از کاربران این شبکه های بازی هستید برای جلوگیری از ورود به این گیم کلوپ های آلوده بهتر است از بسته های رایگان اینترنت خود در منزل استفاده نمایید.

مزایایی که ویروس کرونا برای جوانان داشته است:

گذشته از عوارض و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در جهان، مزایای کوچکی هم برای نوجوانان داشته است از قبیل:

  • تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها

  • ارائه بسته های اینترنت رایگان

  • افزایش حجم بازی های انلاین و بالا رفتن کاربران آن

  • افزایش آموزش های مجازی مدارس و دانشگاه ها که دانش آموزان میتوانند در منزل خود دروس را با کمک اینترنت آموزش ببینند.

بسته اینترنت رایگان جلوگیری از شیوع کرونا

بسته اینترنت رایگان جلوگیری از شیوع کرونا

بسته اینترنت رایگان به چه افرادی ارائه شده است؟

همانطور که در رسانه ها و اخبار اعلام شده است، بسته اینترنت ADSL رایگان برای تشویق به در خانه ماندن بر روی شبکه های ای دی اس ال خانگی عرضه شده است و هیچ ربطی به دیتای اپراتورهای تلفن همراه ندارد.

این بسته اینترنت بر روی تمامی خطوط اینترنت ثابت که دارای اشتراک اینترنت هستند با اطلاع رسانی از طریق پیامک فعال شده است که میتوانید با مراجعه به پنل خود در شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت شما مشخصات ( شامل حجم مصرفی و حجم باقی مانده) را مشاهده نمایید. اگر پیامک فعال سازی را دریافت نکرده اید و یا بسته برای شما فعال نشده است میتوانید با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید تا موضوع را بررسی نمایند.

دقت کنید که این بسته اینترانت نبوده و اینترنت می باشد یعنی میتوانید از آن برای استفاده از اینترنت بین المللی بر روی کامپیوترهای شخصی و یا استفاده از طریق وایفای استفاده کنید و اقدام به کارهای مختلف از قبیل دانلود بازی، دانلود فیلم و دانلود آهنگ نمایید. حجم مصرفی خود از بسته اینترنت ۱۰۰ گیگ را میتوانید با مراجعه به پنل خود سایت شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتیتان مشاهده کنید.

محبوب کن - فيس نما داغ کن - کلوب دات کام توييت کنيد اشتراک گذاري در فيس بوک گوگل پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *